Caută

Gutui - Beneficiile și proprietățile lor

Gutuile sunt fructele vedetă ale sezonului rece. Acestea apar toamna și sunt bogate în nutrienți, conțin vitamine esențiale pentru buna funcționare a organismului și minerale importante pentru sănătate.





Consumul regulat de gutui asigură un stil de viață sănătos și o dietă echilibrată, deoarece gutuile conțin minerale precum calciu, fosfor, magneziu, zinc, dar și vitamine precum A, B și C. Dacă sunt consumate proaspete sau chiar deshidratate, gutuile ajută la o bună funcționare a ficatului, dar sunt benefice pentru întregul organism și dacă sunt consumate sub formă de gem de gutui, jeleu, peltea sau dulceață de gutui. În funcție de procentajul de zahăr din preparat, este bine să consumați aceste dulcețuri, jeleuri sau peltea, regulat în sezoanele când nu sunt disponibile acestea.Contin fibre benefice pentru digestie si sunt bogate in cupru, zinc, seleniu, potasiu, fier si fosfor. O portie de 100 g gutui contine cam 50 calorii, 0,3 g proteine, 14 g carbohidrati si aproximativ 2 g fibre. De asemenea, o gutuie contine cam 15% din doza zilnica recomandata de vitamina C, 1,5% din doza recomandata de vitamina B1, 2% din doza recomandata de vitamina B6, dar si cantitati de fier, potasiu, magneziu.


Gutuiul, denumit științific Cydonia oblonga, este pomul fructifer ce poate ajunge la o înălțime de până la 8 metri, are frunze ovale și păroase pe partea inferioară, flori mari, iar fructele mari cu semințe multe. Pulpa gutuilor este densă, dură, dar foarte parfumată.



Gutuile și cancerul!

Conform studiilor efectuate, antioxidanții din compoziția gutuilor luptă împotriva radicalilor liberi și ajută la distrugerea celulelor canceroase. Granulele din pulpa de gutuie conține astringenți naturali, iar asta ajută la protejarea membranelor mucoase și legătura dintre toxinele care duc la apariția chimicalelor din colon și a cancerului.


Gutuile și abundența de antioxidanți!

Au proprietăți antioxidante și au în compoziție polifenoli, iar asta ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire și la prevenirea bolilor cardiovasculare. Gutuile sunt un adjuvant împotriva radicalilor liberi.


Slăbit prin gutui!

Gutuile au un conținut scăzut în calorii, aproximativ 57 de calorii pentru 100 de grame, au foarte puține grăsimi saturate, colesterol și sodiu, iar asta le transformă în alegerea ideală pentru o dietă sănătoasă.


Combaterea anemiei!

Pentru că stimulează pofta de mâncare, gutuile sunt considerate un aliment de nădejde pentru combaterea anemiei. Acestea pot fi consumate în combinație cu miere de albine, mere sau morcovi și pot fi introduse în dieta copiilor și adolescenților anemici.


Vezi aici rețete pe care le poți prepara cu gutui!

1 afișare0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate